2014. április 1., kedd

Roadmovie #1




Sherlock és John kocsikáznak. Hogy hova? Jó kérdés. Hogy miért? Ez is egy jó kérdés. 
Két dolog viszont biztos:

1. Sherlock jól szórakozik
2. John dühös
+1: nemtudommifogkisülniebbőlcsakazbiztoshogyJohnlock


Roadmovie #1


- JOHN! - robbant be Sherlock az ajtón. - Elkészültél?

- Ööö...

- Remek, akkor gyere!

- Hova megyünk? - kérdezte rosszat sejtve John, de azért magára kapta a kabátját.

- El - jött a tömör felelet Sherlocktól.

- Jó, de hova?

- Csak gyere! - zárta le az értelmetlen szócséplést Sherlock, majd leviharzott a lépcsőn. John nézett utána egy pillanatig, majd követte.

***

Szombat volt. Az utakon annyi autós tolongott, mintha legalábbis hétköznap lenne. A rádióban épp útinfót mondtak, de John e nélkül is képes volt kitalálni, hogy másodperceken belül dugó fog kialakulni. Sherlock azonban a legkevésbé sem zavartatta magát; olyan arcot vágott, mintha minden a legnagyobb rendben lenne.

- Pontosan... hova is megyünk? - kérdezte óvatosan John.

- El.

- Igen, ezt már hallottam, ha lehet, ne kezdjük elöről az előbbi "beszélgetést" - mondta John, és macskakörmöket rajzolt a levegőbe.

- Nem én kezdtem el a "beszélgetést" - utánozta Johnt Sherlock -, hanem te.

- Persze, mert szinte betuszkoltál a kocsiba. Tényleg, honnan van ez a járgány?

- Nyilvánvalóan béreltem. - Sherlock megforgatta a szemét, amiért nem tűnt egyértelmű dolognak. 

- És mennyi időre?

Sherlock John mohó tekintetét látva ravaszul elvigyorodott, és tovább folytatta a hallgatást.

John reményveszetten felsóhajtott.

***

Az autópályán jártak, a nap szikrázóan sütött. John lehúzta az anyósülés melletti ablakot, mert a kocsiban kétszer olyan meleg volt, mint odakint, és egyuttal lehajtotta a napellenzőt is. Sherlock közben feldobott egy napszemüveget - John alaposan meg is nézte; sosem látta még barátját szemüvegben.

Ekkor megcsörrent a telefonja Johnnak, aki előkapta, és elhűlve meredt a kijelzőre.

- Cynthia... - nyögte riadtan, mikor rájött, hogy miért hívja őt a nő, de félve lenyomta a zöld gombot. - Szi-szia!

- ...

- Igen, tíz óra... Sajnálom, ne haragudj, kiment a fejemből...

- ...

- Tudom, bocsáss meg, ígérem bepótoljuk.

- ...

- Kocsiban.

- ...

- Nem tudom...

- ...

- Én nem, de Sherlock igen.

- MÁR MEGINT SHERLOCK HOLMESSZAL VAGY?!

John eltartotta a fülétől a mobilt.

- Cynthia...

- NE FÁRADJ A RANDEVÚ BEPÓTLÁSÁVAL, JOHN WATSON!

A vonal hirtelen megszakadt, John pedig immáron sokadjára sóhajtott egy nagyot.

- Mit. Keresünk. Mi. Itt? Pontosabban: én.Várjunk csak! - John falfehéren meredt Sherlockra. - Mi most menekülünk? Üldöz minket valami gyilkos?

Sherlock elgondolkozó arccal nézett egenesen előre.

- Ümmmm... Igen - bólintott egy nagyot. - Egészen jó, John, azt hiszem fejlődsz, méghozzá rohamtempóban.

- Oh, te jó ég...

John azonnal elkezdett pötyögni a telefonon.

- Most mit csinálsz?

- Hát hívom Greget.

- Lestrade-ot?

John meglepetten kapta fel a fejét.

- Nahát! Megjegyezted a keresztnevét?

- Feleslegesen hívod. - Sherlock figyelmen kívül hagyta a gúnyos megjegyzést. - Tud róla, ahogyan Mycroft is.

- Oké, akkor mesélj róla.

- Te is ismered Mycroftot, tudod milyen - vont vállalt Sherlock.

- Nem Mycroftról! A gyilkosról!

- A gyilkos embereket öl.

- Sherlock - sziszegte egyre dühösebben John. - Ne beszélj mellé! Miért akar megölni minket?

- Talán mert én vagyok Sherlock Holmes?

John pislogott egy párat, majd bólintott.

- Hát igen, végül is tökéletesen megértem az indítékát.

Sherlock nem szólt semmit, csak gázt adott, és megelőzte az előttük lévő autót.


To Be Continued...

6 megjegyzés:

  1. Visszafojtott lélegzet. Ebből vajon mi lesz?
    Mellesleg csoda, hogy még nem fordult meg előbb senki fejében, hogy megpróbálja megölni Sherlockot. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is csodálkozom, hogy nem akarta még soha senki kedvenc detektívünk halálát. Komolyan, ez rejtély. :D

      Köszönöm, hogy itt jártál, és hogy írtál, remélem viszont látlak a második fejezetnél is. :))

      Törlés
  2. *Feszülten figyeli a történetet és nagyon várja a folytatást.* (Amúgy nagyot nevettem, amikor meglátta John barátnőjének a nevet, ugyanis az igazi nevem Cynthia, és pont így írom. x3 :D)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, hát mik nincsenek! *.* Örülök, hogy így ráhibáztam, és hogy ilyen kis meglepetést tudtam becsempészni a történetbe. ^.^'

      Köszönöm, hogy olvastad, és hogy írtál, és örülök, hogy tetszett a töri, remélem, a következő rész se fog csalódást okozni! :))

      Törlés
  3. Azonnal indulok olvasni a folytatást, DE előtt megjegyezném, hogy ez így feldobta a kis estémet, főleg ez a rész:

    "Tud róla, ahogyan Mycroft is.

    - Oké, akkor mesélj róla.

    - Te is ismered Mycroftot, tudod milyen - vont vállalt Sherlock.

    - Nem Mycroftról! A gyilkosról!

    - A gyilkos embereket öl.

    - Sherlock - sziszegte egyre dühösebben John"

    Ennél a pontnál hangosan felnevettem, aztán még hangosabban, aztán rájöttem, hogy a ház népe alszik, és nevettem még egy jót, hogy én gyökér itt röhögök és felébresztem őket.
    És most repülök tovább olvasni a következőt!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szegényes humoromból egy csipetnyit belecsempésztem ebbe a kis irományba, örülök, hogy tetszett. :))) Repülj, repülj, én is repülök válaszolni neked! ^^

      Törlés

Regisztráció nélkül elmesélheted, mit gondolsz a történetemről – szépet, jót s rosszat egyaránt, azonban kérlek, írd majd oda a neved, hogy tudjam, kinek köszönhetem meg a hozzászólást, amit hagytál magad után, csakhogy ne Anonymusnak kelljen szólítanom téged. :)

Köszönöm a kritikád! ^^