2014. április 18., péntek

Roadmovie #3


Végtelen autópálya. Pötyögő John. Appledore. Rehabilitációs központ.


Roadmovie #3


"Megint az autópályát rójuk." - pötyögte lassan John a kocsi hátsóülésére húzódva. "Hogy hova tartunk, azt továbbra sem tudom - Sherlock állítása szerint valami gyilkos üldöz minket, de kezdem kétségbe vonni, hogy valóban létezik-e egyáltalán az az ember."

- Már mért ne létezne, John?

A kérdezett meglepve pislogott - először a legépelt anyagot olvasta vissza, majd Sherlockra emelte a tekintetét.

- Mégis honnan tudod, mit írtam le? - kérdezte őszintén érdeklődve.

- Oh, John, néha annyira irigyellek, amiért nem vagy birtokában olyan képességeknek, mint én!

- Miért akarnál hozzám hasonló átlagember lenni?

- Te nem vagy átlagember. Te John vagy.

- Oh.. Khm... Hát, köszönöm. Öhm... szóval, akkor mi van a gyilkossal? Kezdjük mondjuk a nevével.

John lehajtotta a laptop tetejét, és visszamászott az anyósülésre.

- Kennynek hívják - válaszolta Sherlock. - Kenny Appledore.

- Appledore? - kérdezett vissza furcsállva John.

- Mi van? - nézett rá Sherlock. - Azt ne mondd, hogy ismered őt...!

John felnevetett.

- Neem. Csak sajnálom szegényt a neve miatt.

- Igen, lehet a neve miatt adta gyilkolásra a fejét.

John erre még jobban elkezdett nevetni.

- Jaj, istenem! Na jó, és miért akar megölni téged?

- Nem tudom, John, tényleg nem tudom. De majd kiderítem, ígérem. Azonban úgy gondoltam, biztonságosabb lenne aránylag távol tőle. Amit el kell intézni a letartóztatásához, azt elintézzük, a többi Lestrade dolga.

-  De... hogyhogy menekülünk?

Sherlock hallgatott egy pár másodpercig, majd hidegen megszólalt.

- Bocsánat, hogy csalódást okoztam.

- Sherlock, tudod, hogy nem így értettem! Csak Moriartyval más volt a helyzet: vele szembe mentünk. Szembe mentél...

- Mert Moriarty érdemes volt rá. Mellesleg ha nem túl nagy gond, nincs kedvem újból tetőkről vetődni.

- Hát ennek örülök - mosolyodott el halványan John. - És azt megtudhatom, merre is tartunk ezen a végtelenített autópályán?

- CAM-be - jött a felelet. 

- Hova?

Sherlock halványan elmosolyodott.

- A hivatalos neve Milverton. Egy kis város, mely Charles Augustus Milvertonról kapta a nevét, de én csak CAM-nek hívom. Itt lakik a mi gyilkosunk, Kenneth Appledore. De előtte még meg kell állnunk valahol.

Sherlock fél kézzel elkezdett kotorászni az autó rekeszében, és előhúzott belőle egy barna, nagyalakú borítékot, melyre az ő jellegzetes kézírásával egy név volt ráfirkantva:


Harriet Watson

- Harry? - meresztett nagy szemeket John. - Mégis miért van a nővérem neve azon a borítékon.

- Majd megtudod.

- Sherlock! Elég legyen ebből a titkolózásból! - kiáltott fel idegesen John. - Mi történt a nővéremmel?! Meggyilkolta az a CAM?!

- Milverton egy város, John! Appledore a gyilkos, és nem. Nem ölte meg Harryt. Él és egészséges. Fogjuk rá. Egy alkoholistára a legkevésbé sem lehet azt mondani, hogy egészséges, nemdebár...

John már épp azon volt, hogy megszerezze Sherlocktól a borítékot, hogyha másképp nem tudhat meg semmit, mikor Sherlock hirtelen egy éles jobbkanyart vett, és leparkoltak egy elegáns épület előtt.


HARROW REHABILITÁCIÓS KÖZPONT


Hirdette hatalmas betűkkel a házon lévő hatalmas narancssárga felirat. Sherlock már rég leállította a motort, kikapcsolta a biztonsági övé, de John még mindig nem bírt megmozdulni.

- Kint akarsz maradni? - kérdezte Sherlock.

- Hogy...? Mért...? Én ezt nem értem...

- Szerintem pedig ez olyan nyilvánvaló, hogy még Scotland Yard* is felfogná.

John nagyra nyílt szemekkel, elképedt arccal fordult Sherlock felé, és olyan lassan kezdett el beszélni, mint még életében talán soha.

- Te be akarod utalni a nővéremet egy rehabilitációs központba?

- Én? Öhm... nem. Mycroft. Az... ő ötlete volt. Én csak szívességet teszek neki. Meg persze így neked is. De... sajnos be kell látnom, hogy a bátyámnak igaza van. Kivételesen. Harryre ráfér az elvonó; nem is értem, te eddig miért nem küldted el?

- Mert Harryt nem lehet csak úgy beutalni bárhova is, mert egyrészt nem menne el, másrészt magánközpontra nincs pénzem. Ezt se hiszem, hogy ki tudnám fizetni...

- Nem is kell, Mycroft fizeti.

John felhorkant.

- Persze...

Sherlock nem reagált a megjegyzésre, csak kiszállt a kocsiból, és úgy, hogy John ne lássa meg, előkapta a mobilját.

Ha kérdezne róla John, beutaltad a nővérét a Harrow Rehabilitációs Központba.
- SH

John közben becsukta az autó ajtaját, és ahogy barátja mellé ért, Sherlock gyorsan eltette a telefont.

- És most mi lesz? Megnézzük a helyet? Nekem még Mycrofttal is beszélnem kellene - mégiscsak illik megköszönni ilyesmit, és meg kell beszélnem vele a további teendőket is.

- Nem szükséges a bátyámmal cseverészned.

- De az, Sherlock. Egy ilyet nem lehet szó nélkül hagyni.

Sherlock elővette a mobilt, mikor az megrezzent a kabátzsebében.

Beutaltam volna Harriet Watsont egy központba? Nahát, milyen megható dolgokat cselekedek én szabad perceimben, drága öcsém! Kár, hogy nem emlékszem rá.
-MH

Neked csak akkor kell rá emlékezned, amikor John megy hálálkodni. Az anyagiakat én állom.
-SH


- Kivel sms-ezel ilyen elszántan, Sherlock?

- Nem számít. Adjuk le a nővéred papírjait, aztán menjünk.


To Be Continued...

4 megjegyzés:

  1. Awwww!
    Egyrészről imádom Sherlock és Mycroft kapcsolatát. Imááááááádom! Annyira szeretnék néha csak bepillantani a kettejük közös életébe. Mikor fiatalabbak voltak... :) Biztos nagyon szeretik egymást, még ha nem is mutatják ki, és egyszerűen odáig vagyok az ilyen testvéri kapcsolatokért... nem tudom, miért... :')))

    Másrészről pedig Sherlock milyen kis figyelmes. <3

    Aww, nagyon tetszett, köszönöm, hogy olvashattam! *-*

    Puszii,
    Flóra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sherlock és Mycroft kapcsolatát én is nagyon szeretem, főleg így a harmadik évad után. Teljesen rájuk vagyok kattanva.

      Sherlock meg... szerelmes, no, úgyhogy most ilyen figyelmes kedvében van. Johnért meg mindent. *.*

      Köszi, hogy olvastad, és hogy írtál! :)

      Puszi,
      Scale

      Törlés
  2. ALig fél órája írtam, hogy nagyon várom a folytatást--
    Mentségem legyen, hogy akkor még csak az emailjeimet futottam át, most értem haza. Aztán lecsekkoltam a blogger főoldalát és hopp. Hát itt a folytatás. Ó hát hogy 2 napja jött? Szóval röppentem olvasni.

    First thing first. SHERLOCK ÉS MYCROFT.
    EZ ANNYIRA RÁJUK VALL, HOGY CAPS LOCKKAL KELL ÍRNOM EZT A MONDATOT. MEG EZT IS. Szóval, nem is Sherlock lett volna, ha nem így intézi el, és ezek a variálások a nevekkel, nagyon kíváncsivá tettél, hogy mi fog bből az egészből kisülni. Mycroft milyen figyelmes szabad perceiben. Először meghökkentem, amikor olvastam, hogy Mycroft? Mikor lett ilyen kis jótékony? Aztán az sms-nél fogtam a fejem.
    Ismét sikerült megvenned, gratulálok. Nagyon várom a folytatást, most megyek még fankodni meg találgatni egy sort, hogy mi a fene lesz itt :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. *Scale erősen pirul*

      Na igen, Sherlock olykor variál a dolgokon, de Johnért úgy tűnik, mindenre képes, még Mycroftot is belekeveri mindenbe. :P

      Ami a nevek variálását illeti, az egy hirtelen ötletből jött, mert nem találtam megfelelő nevet a városnak, ahova tartanak, aztán valahogy kilyukadtam CAM-nél. De rájöttem, hogy a Magnussen nem túl jó városnév, viszont az eredeti, a Milverton igen. Appledore... ezt meg nem kell magyarázni. :)

      Viszont van még egy név-variálás, méghozzá a Harrow, ugyanis Benedict ebbe a suliba (is) járt. :)

      Nagyon örülök, hogy ezt a részt is szeretted, remélem, hogy a következő is legálább ennyire fog tetszeni, annak meg még inkább örülök, hogy tanakodsz rajta, hogy "mi a fene lesz itt". :D

      Köszönöm, hogy ehhez is írtál! :))

      Törlés

Regisztráció nélkül elmesélheted, mit gondolsz a történetemről – szépet, jót s rosszat egyaránt, azonban kérlek, írd majd oda a neved, hogy tudjam, kinek köszönhetem meg a hozzászólást, amit hagytál magad után, csakhogy ne Anonymusnak kelljen szólítanom téged. :)

Köszönöm a kritikád! ^^